Organizacja spiżarni. Rejestr domowych przetworów do druku.

Posiadanie dość dużej piwnicy jest dużym ułatwieniem dla osób mieszkających w blokach. W piwnicy można zorganizować sobie małą domową spiżarnię i przechowywać w niej (obok innych potrzebnych rzeczy) samodzielnie wykonane przetwory. Warto więc zadbać, aby ich organizacja pozwalała na szybką orientację:

  • co jeszcze mamy z lat poprzednich,
  • co nam się skończyło, a było bardzo dobre i warto dorobić w tym roku,
  • co nam nie przypadło do gustu i raczej nie będziemy chcieli ponownie robić.

U mnie sytuacja jest troszkę skomplikowana, ponieważ sama robię część przetworów, a część dostaję od mamy. Trudno było mi zapanować nad moją spiżarnią, nie pomagał fakt, że rzadko do niej chodziłam, bo kolejne słoiki przynosił mąż.
W tym roku postanowiłam w końcu zrobić z tym porządek. Poszłam do piwnicy i poukładałam słoiki na półkach oraz spisałam ile i jakich przetworów mam. Poniżej widzicie stan przed (lewa strona) i po sprzątaniu.

Jak poukładałam słoiki?


Zastosowałam metodę pierwsze weszło-pierwsze wyszło, czyli na wysokości wzroku ustawiłam wszystkie najstarsze przetwory (u mnie z 2017 r.), a przetwory z kolejnych, późniejszych lat ustawiłam na oddzielnych półkach poniżej.
Dzięki temu w pierwszej kolejności będziemy zjadać przetwory najwcześniej zrobione.

Jak zarządzam moją domową spiżarnią?

Zrobiłam sobie spis wszystkich przetworów z uwzględnieniem wielkości słoików. W ramach organizacji spiżarni przygotowałam sobie wzór rejestru, który zamierzam prowadzić, aby mieć kontrolę nad zawartością spiżarki. Powyżej na zdjęciu możecie zobaczyć, jak taki rejestr u mnie wygląda, a jeśli macie ochotę to możecie go pobrać w jednej z kilku wersji kolorystycznych.
Oprócz oczywistej korzyści, jaką jest wiedza o stanie posiadania, mam też dodatkowo korzyść w formie relaksującego kolorowania słoiczków w rejestrze :)






Chcesz dostawać powiadomienia o nowych postach?