Ogarnij świat online.

Dzisiaj (obiecany na wczoraj - przepraszam, ale poniósł mnie sylwestrowy szał) wpis z pierwszym zadaniem na nowy rok. Zadanie nie wymaga wiele wysiłku fizycznego, nie trzeba latać z mopem, przeczesywać szafek. Można spokojnie usiąść na kanapie, przy biurku lub na łóżku. O co chodzi?
O zrobienie porządku w naszym świecie online. Ile razy zapisujemy się na newslettery, których nie czytamy, zakładamy konta w sklepach internetowych lub na portalach, z których nie korzystamy? Czasem ilość informacji, która do nas dociera poprzez sieć jest tak duża, że nie dajemy radę przeczytać wszystkiego. Ba! Mam nawet pewność, że o niektórych rzeczach nawet nie pamiętamy.

Długość i trudność zadania jest uzależniona od ilość sprzętów, których używamy do korzystania z dobrodziejstw Internetu. 

Porządki w komputerze, laptopie, tablecie, smartfonie.


Obraz Karolina Grabowska z Pixabay


Konta pocztowe


1. Na początek zajrzyj do folderu spam. Tam będą wiadomości, które przychodzą na Twój adres, a Ty ich nie czytasz. Klikając każdą po kolei możesz:

  • powypisywać się z newsletterów,
  • zlikwidować konta na portalach lub w sklepach online, z których nie korzystasz.
2. To samo zrób ze skrzynką odbiorczą, jeśli nie opróżniasz jej regularnie.

3. Usuń nieużywane adresy z książki kontaktowej.

4. Zmień hasło, jeśli nie robisz tego regularnie. Zwłaszcza, jeśli w folderze spam były dziwne wiadomości (kilka razy dostałam wiadomości z szantażem, że zostaną ujawnione rzeczy, które niby przeglądam w Internecie na stronach dla dorosłych! jeśli nie zapłacę w bitcoinach. Najbardziej przeraził mnie fakt, że podane w wiadomości zostało moje stare hasło).

Zrób porządek we wszystkich skrzynkach pocztowych, jakie posiadasz.

Portale społecznościowe


1. Usuń konta na tych, z których nie korzystasz. 

2. Konta portali, z których korzystasz  przejrzyj pod kątem zawartości. Może to czas na porządki w znajomych, polubieniach, obserwowaniach, powiadomieniach?


Przeglądarka


1. Usuń zakładki, z których nie korzystasz.

2. Usuń dodatki, wtyczki.

3. Wyczyść historię przeglądania.

4. Sprawdź zapisane hasła. Dzięki temu możesz również sprawdzić w jakich miejscach masz pozakładane konta i ewentualnie pousuwać je.

5. Sprawdź ustawienia prywatności.

Aplikacje


1. Usuń aplikacje, z których nie korzystasz. 

2. Wyłącz powiadomienia aplikacji. Dzięki temu lepiej skupisz się na swojej pracy lub odpoczniesz nie reagując ciągle na powiadomienia.

Hasła i loginy


1. Zapisz wszystkie loginy i hasła, z których korzystasz. Możesz skorzystać z mojej tabelki Dane logowania lub zapisać je w notesie.
2. Zmieniaj hasła regularnie.

Na przyszłość zastanów się, czy aby na pewno koniecznie musisz się rejestrować w kolejnym miejscu, z którego być może więcej nie skorzystasz lub nie odwiedzisz.

To całe zadanie na najbliższy czas. Ile Ci zajmie? Tego nie wie nikt :)
Myślę, że za tydzień powinniśmy wziąć się za kolejną robotę. 








Chcesz dostawać powiadomienia o nowych postach?